Depresyona karşı vejetaryen diyet!
İnsan yaşamını olumsuz etkileyen depresyona karşı çözüm yolları arayan bilim adamları, sebze ağırlı beslenmenin ruh sağlığına da iyi geldiğini ortaya koydu.
İtalyan La Stampa gazetesinde çıkan habere göre, Tokyo’daki Ulusal Sağlık Merkezi’nce yapılan bir araştırma, sebzeler açısından zengin bir diyetin depresyona karşı koruyucu olduğunu gösterdi.
Araştırma sonuçları, meyve, sebze, mantar ve soya ürünleri açısından zengin bir diyet izlemenin, depresyon belirtilerinin azalmasında da etkili olduğunu ortaya koydu.
Yaklaşık 500 kişiden beslenme alışkanlıkları ve depresyon belirtileri ile ilgili bir form doldurmalarını isteyen bilim adamları, yaptıkları analiz sonunda beslenme modellerini, zengin bir kahvaltıya dayalı klasik Batı diyeti, hayvansal yağlara dayalı diyet ve sebzelerin ön planda olduğu diyet olmak üzere 3’e ayırdı.
Bu beslenme modellerini depresyon belirtileriyle karşılaştıran bilim adamları, sebzelere dayalı bir beslenme modeli izleyen katılımcılarda hastalık semptomlarının yanlış bir diyet izleyenlere göre yüzde 44 daha az olduğunu gözlemledi.
Araştırmanın amacının diğer beslenme modelleri ile depresyon arasında bir ilişki kurmak olmadığını, böyle bir eşleştirme yapmanın yanlış olacağını da belirten bilim adamları, havuç, kabak, mantar gibi sebzeler, soya peyniri, yosun, meyve ve yeşil çayı kapsayan Japon mutfağının depresyon oluşmasını engelleme olasılığı olduğunu gösterdiğini söyledi.
Son yorumlar
- email
2 hafta 5 saat önce - Arastirma ulkemizde gelistirilmesi gereken bir konu!
3 hafta 4 gün önce - messi nerede yapıldı?
11 hafta 4 gün önce - temizlik
28 hafta 2 gün önce - koşu bandı seçimi
30 hafta 5 gün önce - HAVUZLARIMDA SAĞLIK
37 hafta 6 gün önce - Bulamıyorum
38 hafta 1 gün önce - temizlik
48 hafta 3 gün önce - engelli sporcular
50 hafta 5 gün önce - teşekkürler
51 hafta 4 gün önce
Yeni yorum gönder